سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

کشف اسناد پزشکی 700 ساله در چین


به تازگی در مناطق غربی چین ، یک آرامگاه هفتصد ساله کشف شده است که بر اساس کتیبه یافت شده در آن متعلق به پزشکی مشهور از این دوران بوده که علاوه بر انجام طبابت ، به امر آموزش و تربیت محصلان پزشکی نیز می پرداخته است .
باستان شناسان چینی به تازگی در بررسی های باستان شناسانه خود در نزدیکی پایتخت تاریخی منطقه شی آن Xi"an ( ترکستان چین ) این کشور موفق به کشف اسناد و مدارک مربوط به یک پزشک باستانی شدند . در این کشف جدید ، یک متن حجاری شده روی قطعه سنگی مستطیل شکل به صورت کتیبه به دست آمد که پس از کشف رمز آن مشخص شد که این سنگ در یادبود شخصی به نام اوو جینگ Wu Jing از پیروان کنفسیوس نوشته شده و بر این اساس مشخص شد که اوو جینگ یک پزشکی عالی رتبه است که در خدمت دولت محلی این زمان قرار داشته و علاوه بر طبابت و مداوای بیماران ، به آموزش محصلان حرفه پزشکی نیز می پرداخته است .

شایان توجه است که این کتیبه در یک مقبره به دست آمده که شامل یک راهرو ، یک در ورودی و اتاق مقبره است . باستان شناسان موفق شدند در این اتاق مقبره آثاری مانند میخ های آهنی ، بقایای استخوان انسان ، سفال ، اشیا ساخته شده از سنگ یشم و آثار تزئینی دیگری به دست آورند .

در همین زمینه دوان یی Duan Yi از پژوهشگران و باستان شناسان موسسه باستان شناسی ایالت شان شی Shaanxi اعلام کرد : " کشف این مقبره ، دستاورد بزرگی محسوب شده و می تواند اطلاعات ما را نسبت به بخش های کمتر شناخته شده و تاریک تاریخ قرون میانی در چین و فرهنگ و پزشکی در عصر سلسله یوان Yuan dynasty که در سال های 1271 تا 1368 میلادی بر چین حکمرانی می کردند ، افزایش دهد . "

در این کتیبه داستانی عجیب درباره این پزشک هفتصد ساله عنوان شده است بر اساس متن ترجمه شده کتیبه ، مشخص می شود که این پزشک یعنی او جینگ در زمان بیماری مادر خود و بروز قحطی ، با فداکاری بسیار برای مادرش که از گرسنگی و بیماری در شرف مرگ بوده ، غذا تهیه می کند .

بر اساس اظهارات باستان شناسان ، این پزشک باید دارای مقامی مهم و بالا در ساختار اجتماعی عصر خود باشد و وجود کتیبه و مجموعه آرامگاهی وی موئید این نکته است .

منبع :سیناپرس 

 18 اردیبهشت 1394 


[ جمعه 96/4/2 ] [ 9:59 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 66
بازدید دیروز: 167
کل بازدیدها: 412972