سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

پیوند اولین قلب مصنوعی گاوی - ماشینی به انسان


یک قلب مصنوعی ترکیبی از بافت گاو و ماشین‌آلات برای اولین بار در تاریخ پزشکی به بدن انسان پیوند زده شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته پزشکان فرانسوی، بیمار که یک مرد بوده، پس از عمل جراحی پیشگامانه در بیمارستان ژرژ پمپیدو در پاریس اکنون به هوش آمده و بخوبی واکنش نشان می‌دهد.

مارچلو کانویتی، رئیس شرکت زیست‌پزشکی کارمات اظهار کرد: ما از این پیوند که در نوع خود اولین بوده، بسیار خوشحالیم؛ اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری زود است چرا که تنها یک کاشت انجام شده و هنوز در مرحله زودرس پس از عمل قرار داریم.

کانویتی گفت که این قلب مصنوعی با وزن سه برابر بیشتر از نمونه واقعی، تا حداقل پنج سال به تپش ادامه خواهد داد.

دستگاههای کمکی قلب اغلب برای بیمارانی که منتظر عمل پیوند قلب قرار دارند، مورد استفاده هستند اما این دستگاه پروتز زیستی جدید، جای قلب واقعی را پر خواهد کرد.

این قلب مصنوعی که از پیوند بافت گاو با ماشین‌آلات ساخته شده، به هزاران بیماری که سالانه در صف انتظار برای اهداکننده قلب می‌میرند، کمک خواهد کرد.

آلاین کارپنتیر، جراح این فرآیند اظهار کرد: کار این قلب مصنوعی، ارائه یک زندگی اجتماعی عادی به بیماران با حداقل وابستگی ممکن به دارو است.

وی افزود: ما تاکنون دستگاههایی از این دست را دیده بودیم اما آنها از استقلال نسبتا کمی برخوردار بودند. این قلب مصنوعی به حرکت بیشتر و ایجاد لخته کمتر کمک خواهد کرد.

این قلب مصنوعی که توسط تیمی از مهندسان شرکت EADS ساخته شده، حدود 900 گرم وزن داشته که تقریبا سه برابر سنگینتر از قلب معمولی انسان سالم است.

در صورت گسترده شدن استفاده از این پروتز، انتظار می‌رود که هزینه‌ای بالغ بر 150 هزار پوند را دربر بگیرد.

این دستگاه از انقباضات عضله قلب تقلید کرده و از حسگرهایی برای سازگار کردن جریان خون با حرکات بیمار برخوردار است.

نیروی قلب مصنوعی با باتریهای لیتیوم-یون خارجی قابل پوشش تامین می‌شود. درون این پروتز، آن دسته از سطوحی که با خون انسان در تماس قرار دارند بجای مواد مصنوعی مانند پلاستیک که باعث ایجاد لخته می‌شوند، تا حدی از بافت گاو ساخته شده‌اند.

نارسایی قلبی بیشتر بر روی زنان تاثیر گذاشته و اندازه این قلب مصنوعی بدان معنی است که در بدن 86 درصد از مردان قابل استفاده است؛ این در حالیست که این میزان در زنان حدود 20 درصد است.

اگرچه شرکت کارمات اظهار کرده که می‌تواند نسخه کوچکتری از این قلب را برای استفاده در بدن کوچکتر زنان و همچنین بیماران چینی و هندی تولید کند.



[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 9:27 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 416305