سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

دیدار از موزه ملی تاریخ پزشکی ایران

به گــفته کارشـناسان، موزه به مجموعه‌ای از آثارو اشیایی گفته می شود که در محل یا عمارتی نگهداری و به معرض نمایش گذاشته می شوند. هدف از تاسیس موزه‌ها گردآوری ،نگهداری، تحقیق، انتقال و نمایش آثار به جا مانده از انسان‌های پیشین و محیط زندگی‌شان به افرادی است که آن روزگاران را ندیـده اند و در آن، زیست نکرده‌اند. ‏

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 95/8/11 ] [ 12:20 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر پرویز دبیری

(موسس موزه پاتولوژی دبیری)

استاد دکتر پرویز دبیری متولد اسفند ماه 1300 شمسی در شهر تهران می باشد . وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دانشکده پزشکی را در تهران گذرانده و دکترای پزشکی ( MD ) را در سال 1325 به دست آورده است و چند سال دستیار بخشهای بیولوژی و پاتولوژی دانشگاه تهران بوده است .

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 95/8/9 ] [ 1:7 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

مصاحبه با دکتر شمس شریعت تربقان

(رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی کشور)

 

 شاید خیلی از مردم، پزشکان را افرادی سپیدپوش می دانند که از بسیاری مشکلات روزگار مبرا هستند و تنها دغدغه شان کسب موفقیت های پیاپی ثروت و موقعیت است، اما تاریخ پزشکی کشور ما همواره شاهد ظهور حکما و اطبای سرشناسی بوده که با تلاش و تحقیق طی قرن ها، پزشکی ایران را درقله های افتخار قرار داده اند و به گفته دکتر شمس شریعت تربقان، پزشکی ایران آن چنان پیشرفته و استثنایی بوده که پزشکی غرب را به سمت تحقیق و پیشرفت سوق داده است؛

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 95/8/9 ] [ 12:59 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

گشتی در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران

 

مومیایی 900 ساله، جمجمه دختر سیزده ساله مبتلا به هیدروسفالی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد و نخستین ابزار نوین تعیین نمره چشم ،بخشی از آثاری هستند که در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.

با خانم سیده مریم پورصالح امیری، کارشناس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی همراه شدیم تا مروری اجمالی بر تاریخچه طب قدیم و پزشکی نوین ایران داشته باشیم.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 95/8/9 ] [ 12:49 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 141
بازدید دیروز: 229
کل بازدیدها: 417324