سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

زندگینامه دکتر مصطفی حبیبی

استاد بافت شناسی و پایه گذار آسیب شناسی در ایران 

 

دکتر مصطفی حبیبی در سال 1283 در خانه ای اجاره ای در کوچه باغ مروی تهران در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد. پدرش میرزا علی محمدخان گلپایگانی اهل علم بود و در وزارت معارف کار می کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه اقدسیه و دوره ی متوسطه را در سال 1304 به پایان رسانید. به فن

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:23 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر امیراعلم استاد و مسئول کرسی کالبدشناسی 

 

دکتر امیراعلم خدمات ارزنده ای در عالم طب به یادگار گذارده اند، از جمله ساخت بیمارستانی در شهر تهران که به نام ایشان نام گذاری شده و اکنون به عنوان مرکز فوق تخصصی گوش و حلق و بینی در کشور مطرح است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:21 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر ابوالقاسم بختیار

استاد جراحی صغیر، بیماری‌های زنان و مامایی و علم تشریح 


برگرفته از کتاب نخستین ها: دکتر بختیار نمونه انسانى بی نظیر، فعال، بی پروا، دارای عقاید و برنامه های نو، مقاوم، سختکوش و پزشکى پرکار بوده است که تا حدود نود سالگى، همچنان به طبابت و خدمت به بیماران اشتغال داشته است، از این رو روایت و داستان زندگى او در نوع خود کم نظیر است. ویژگى

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:20 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر عبدالحسین میرسپاسی، استاد روانپزشکی نوین در ایران 


برگرفته از کتاب نخستین ها: دکتر عبدالحسین میرسپاسی از بنیانگذاران روانپزشکی نوین در ایران به شمار می رود که با کمک به گسترش این رشته، موجب سرافرازی این مرز و بوم در سراسر جهان شده است. آثار و تالیفات ایشان از دیگر افتخارات اوست. همچنین نوآوری وی در ساخت دستگاه ایجاد غش

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:16 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر مهدی آذر، استاد و مسئول کرسی پزشکی بالینی بیمارستان رازی 


برگرفته از کتاب نخستین ها: دکتر آذر علاوه بر مقام والایی که در پزشکی داشت مردی ادیب، نکته پرداز و خوش بیان بود. در جوانی در مشهد، شاگردی ادیب نیشابوری را کرده و می گوید عربی را برای این خوانده است که از کتب طبی مثل قانون ابن سینا استفاده کند. به مقام استادی کرسی بالینی پزشکی نایل آمد و مدتها ریاست بیمارستان رازی را بر عهده داشت، همچنین در کابینه دکتر مصدق به سمت وزیر فرهنگ منصوب شد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:13 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر یوسف میر ایروانی، استاد کرسی جراحی بالینی دانشکده پزشکی 

 

برگرفته از کتاب نخستین ها: دکتر میر نمونه انسانى سختکوش، فعال و پزشکى پرکار بوده است، او با مدرک پزشکی وارد ایران شد، نخستین بیمارستان خصوصی تهران با نام نجمیه را تاسیس کرد و به عنوان استاد جراحی بالینی در بیمارستان های نظامی احمدیه، وزیری و پانصد تختخوابی (بیمارستان امام خمینی) مشغول به کار شد. دکتر میر در تدریس جراحی بالینی بسیار سختگیر و دقیق بود و در رعایت اخلاق پزشکی و خدمت به بیماران و مستمندان از هیچ کوششی فرو گذار نبود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:11 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

زندگینامه دکتر محمد حسابی استاد و مسئول کرسی رادیولوژی 

 

برگرفته از کتاب نخستین ها: آرزوی دیرین دکتر حسابی برپایی مرکز مجهزی برای درمان سرطان بود. با کوشش وی ساختمان بخش سرطان در بیمارستان هزار تختخوابی تاسیس شد. وی از کسانی بود که برای انتقال بیمارستان سینا به دانشکده پزشکی تلاش فراوان کرد. دکتر حسابی در سال 1328 به استادی کرسی رادیولوژی انتخاب شد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:8 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

کتاب قانون بوعلی هزار ساله شد

Image result for ?کتاب قانون ابن سینا?‎

گردهمایی بزرگداشت یک‌هزارمین سال تألیف کتاب قانون  با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و سفرای کشورهای خارجی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:0 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

اندر حکایات ما و دانشکده پیراپزشکی

لطفاً به دل نگیرید و صبر و تحمل خودتان را زیاد کنید.نمیدانم چرا گاهی اوقات اینطوری و اینجوری می شود و آن وقت من باید کلی فکرکنم و بیاندیشم به همه آنچه برای من اتفاق افتاده است و مثل همیشه آرامش می گیرم وقتی پی می برم که حتما خداوند باری و تعالی اینچنین خواسته است و این نشان حکمت خدای تعالی است.خدا ما را می بیند و به همه امور ما آگاه و واقف است.پس خدایا شکر به خاطر تمام داده ها و نداده هایت.تو را شکر و سپاس می گویم.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/9/9 ] [ 7:44 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

اندر حکایات من و تاریخ علوم پزشکی و درس عربی

آمدم با هزار امید و آرزو، با یک دنیا حرف تازه و نگفته که بایستی گفته شود.آمدم بعد از سالها پشت کنکور ماندن و در جا زدن و قبول نشدن.نمیدانستم که در انتهای کار به اینجا خواهم آمد.تاریخ و علوم و سیر در زندگی گذشتگان و خواندن مطالبی که از خواندنشان از کوچکی بی نهایت لذت می بردم.رشته تاریخ علوم

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/9/9 ] [ 7:43 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 208
کل بازدیدها: 416430