سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

تاریخچه بهداشت مسکن و دفن مردگان در ایران باستان

 

در ایران باستان ایرانیان کوشش داشتند، که از آلودگى زمین جلوگیرى نمایند و طبیعى است نتیجه این امر جلوگیرى از انتشار بیمارى مى ‏نموده است.
در وندیداد آمده است (فقره چهارم از باب سوم) که زرتشت از اهورامزدا سئوال کرد که سوم خوش‏ترین جاى زمین کجاست؟ اهورامزدا جواب داد جائى که بهترین غله و علف و درختان میوه‏دار کاشته شود و در زمین خشک آب جارى باشد و زمین باتلاقى را خشک کند.


ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 10:22 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

تاریخچه بهداشت آب در ایران باستان


ایرانیان آب را از هر نوع پلیدى دور داشته و چون آب را براى آبادانى و ترقى کشور واجب مى‏دانستند، به پاکیزگى و بهداشت آن بسیار پایبند بودند.
آب در آئین زرتشت بسیار محترم و ارزنده و از مطالعه کتب مذهبى آنان چنین مستفاد مى‏گردد که این عنصر بسیار مقدس بوده است.
آب را منبع زندگى جمیع موجودات و رستنیها و آبادانى مى‏دانستند و براى نگاهدارى آن فرشته‏اى را قائل بودند که نام آن خرداد بود.

ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 10:17 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

تاریخچه کیفر و اقسام جرمها در ایران باستان 

(پزشکی قانونی در تاریخ پزشکی ایران باستان)

امروزه امر پزشکى قانونى و کیفر مجرمین در عالم پس از چندین هزار سال به صورتى درآمده که طبیب و قاضى در برابر جرم تکلیف خود را مى‏دانند.
در قوانین جزاى هر کشورى براى اقسام جرم‏ها کیفرهائى قائل گردیده‏اند.منتهى آنکه در بسیارى از کشورها درباره قتل در حقوق جزا صورت بین ‏المللى بدان داده و کیفر آن را اعدام مى ‏دانند.
ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 10:11 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

کشف اسناد پزشکی 700 ساله در چین


به تازگی در مناطق غربی چین ، یک آرامگاه هفتصد ساله کشف شده است که بر اساس کتیبه یافت شده در آن متعلق به پزشکی مشهور از این دوران بوده که علاوه بر انجام طبابت ، به امر آموزش و تربیت محصلان پزشکی نیز می پرداخته است .
ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 9:59 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

مروری بر تاریخچه طب سنتی چین 

Image result for ?طب سنتی چین?‎

داروی سنتی چین مواد دارویی است که در طب سنتی چین برای پیشگیری از بیماری ها و تشخیص و درمان آنها استفاده می شود. این داروها بطورعمده از داروهای طبیعی و فرآورده های تکمیلی ترکیب می شود که شامل داروهای گیاهی ، داروهای حیوانی و معدنی و بخشی از داروهای تکمیلی شیمیایی و بیولوژیک است. اختراع و اکتشاف داروی سنتی چین و کاربرد آن در چین تاریخ چند هزار ساله دارد. با این حال کلمه " داروی سنتی چینی " بعدها پیدا شد. پس از ورود علم پزشکی غربی به چین به منظور تشخیص دو نوع علم پزشکی و دارویی " داروی سنتی چین " نیز پا به عرصه گذارد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 9:55 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معروف ترین پزشکان قاتل در تاریخ جهان

پزشکان روزانه با بیمارهای مختلفی سرو کار دارند و روز خود را به معالجه و درمان آن ها می گذرانند. این افراد در کار خود متخصص بوده و بیماران نیز به آن ها اعتماد می کنند اما همه پزشکان دنیا به این اعتماد جواب صادقانه نمی دهند و برخی از آن ها روحیات بسیار شیطانی دارند. این پزشکان دست به آدمکشی زده و انسان های بسیاری را نابود می کنند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 96/4/2 ] [ 9:4 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 416261