سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

مروری بر تاریخچه روان درمانی


شناخت بیماری روانی به 2100 سال قبل از میلاد بر می گردد بابلی ها عقیده داشتند که علت بیماری روانی، تسخیر روح بیمار توسط شیاطین است. اولین درمان اختلالات روانی که کم و بیش از آن اطلاع داریم بوسیله غارنشینان عصرحجر شناخته شد که در حدود نیم میلون سال سابقه دارد. جادوگران جمجمه را سوراخ می کردند و این قسمت باز شده ترفین نامیده می شد و ارواح خبیثه از آن خارج می شدند .


ادامه مطلب...

[ یکشنبه 97/6/25 ] [ 2:57 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

تاریخ بیمارستان ها در ایران و سرزمین های شرق اسلامی


بیمارستان های ایران و سایر بیمارستان های شرق اسلام که عموماً به همت ایرانیان بنا گردیده و ثمره آن به جهان پزشکی آن دوران رسیده است، برخی از این بیمارستان ها در خاک ایران قرار دارند و برخی در کشورهای دیگر واقع اند. این بیمارستان ها عبارتند از:

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 97/6/25 ] [ 2:44 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

نگاهی به برسناک ترین درمان ها در طب قدیم

پزشکی مدرن شگفت انگیز است. خوشبختانه در حال حاضر ما به نقطه ای رسیدیم که شانس زیادی برای زنده ماندن در مقابل بیماری ها وجود دارد. دیگر به دلیل کشیدن دندان یا از التهاب لوزه نمی میریم. اما در گذشته چنین نبوده است، در ادامه تعدادی از وحشتناک ترین روش های مداوا در طب قدیم را با هم می بینیم.

ادامه مطلب...

[ شنبه 97/6/24 ] [ 11:11 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

نگاهی به تاریخچه پزشکی در روم باستان


روم باستان تمدن شکوفایی بود که در حدود 800 سال پیش از میلاد مسیح شروع شد و تقریبا برای 1200 سال به حیات خود ادامه داد. این تمدن در رم آغاز شد و تبدیل به یکی از بزرگترین و قدرتمندترین امپراطوری‌هایی شد که تاریخ به خود دیده است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 97/6/24 ] [ 10:41 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 416588