سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://medicalhistory.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

گلگشتی در مرکز مطالعات طب سنتی مازندران

 

اولین و جامع ترین وبلاگ تاریخ علوم پزشکی ایران و جهان، www.medicalhistory.parsiblog.com، سایت دانشجویان تاریخ علوم پزشکی، سایت تاریخ پزشکی، تاریخ پزشکی طبرستان، تاریخ پزشکی ایران، history of medicine.

مرکز مطالعات طب سنتی ، اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از مراکزی است که دانشجویان تاریخ علوم پزشکی در آن به مطالعه و آموزش می پردازند. این مرکز از سال 1386 تاسیس گردیده و ریاست آن بر عهده دکتر مدنی می باشد. ایشان دارای اطلاعات وسیعی در حوزه فلسفه و تاریخ پزشکی می باشند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/28 ] [ 4:5 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

داستان اولین سیب زمینی ایران

(حکایات خواندنی تاریخ پزشکی)

آیا می دانید که نام سیب زمینی که اولین بار وارد ایران شد چه بوده است؟ سیب زمینی حدود دو قرن پیش توسط فراماسونر ملعون انگلیسی به نام سرجان مَلکُم (Sir John Malcolm) وارد ایران می شود.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/28 ] [ 2:9 صبح ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

تاریخچه بیماری سل در یک نگاه 

سل یک بیماری ریوی و مسری است که سابقه بسیار طولانی در حیات بشر دارد.
3000 سال پیش از میلاد
• آثار سل ستون مهره در مومیائی های مصری مشاهده شد .
• اشاره به بیماری سل در قانون مانو در هند به عنوان یکی از علل منع ازدواج با دختری که در اجدادش بیماری به سل وجود داشته است .
اشاره در طب قدیم چین به بیماری سل تحت عنوان کائوپینگ
• اشاره به مصر به عنوان مرکز معالجه مسلولان در گزارش هرودت مورخ یونانی

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:36 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

تاریخچه جالب انتقال خون در ایران و دنیا

امروزه عمل اهدا خون ازسوی مردم کشورمان کاری خداپسندانه و انسانی تلقی می شود . در شبهای قدر و همچنین در روز عاشورا و دیگر مراسم مذهبی خیل عظیم مردمی که برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند ، و یا در حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله بم صف های طولانی اهداکنندگان خون که در سرمای زمستان منتظر نوبت می ایستند ، خود نشانگر شعور ، نوع دوستی و آزادگی مردم کشورمان دارد.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:26 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معرفی 150 پزشک ایرانی خاطره نویس

بی شک در تمامی مشاغل کسانی هستند که علاوه بر تخصص حرفه ای که دارند در ادبیات و خاطره نویسی نیز دارای تبخر خاصی هستند در این پست به معرفی حداقل 150 وبلا گنویس پزشک و...پرداختم البته تعدادزیادی از این پزشکان دارای اسامی مستعار میباشند و گاها در وبلاگهای خود علاوه بر خاطره نویسی به انتشار مطالب علمی و اجتماعی نیز پرداخته اند بهر تقدیر آشنایی با این عزیزان هنرمند و آگاه کشورمان خالی از لطف نخواهد بود.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:19 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معرفی سایت های مفید و سودمند

برای کسب موفقیت نیاز به استفاده از سایتهای مفید و مناسبی می باشد. در ذیل شما می توانید به سایتهای زیر مراجعه و اطلاعات مورد نیاز خویش را دریافت نمایید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:12 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معرفی موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل

موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، موسسه‌ای آموزشی و پ‍ژوهشی است که با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت متبوع از تاریخ 12/12/1378 تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران موجودیت قانونی یافته و فعالیت رسمی خود را از 26/9/1380 با کد بودجه‌ای مستقل آغاز کرده است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:10 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معرفی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

پیشرفت خیره کننده علوم پزشکی و پیدایش روش‌های نوظهور درمانی و تشخیص و پیشرفت‌های فناوری در این عرصه از یک سو و اقبال عمومی جوامع علمی و فرهنگی دنیا به مقولاتی همچون آزادی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی از سوی دیگر، موضوعات و چالشهای جدید و جدی متعددی در حوزه ی اخلاق کاربردی ایجاد کرده است که این امر مخصوصا در حوزه علوم     زشکی از وسعت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:6 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

راهنمای تنظیم مقالات جهت نویسندگان برای مجله اخلاق و تاریخ پزشکی

 مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی  دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور - وابسته به مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و به صورت فصلنامه منتشر می شود.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 6:0 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]

معرفی مجله‌ اخلاق و تاریخ پزشکی

مجله‌ی اخلاق و تاریخ پزشکی، دارای رتبه علمی - پژوهشی از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرصتی فراهم آورده است تا ایده‌ها، رهنمودها و فرضیات جدید در قلمرو اخلاق پزشکی از زوایای گوناگون حرفه‌ای، فقهی، حقوقی و ... مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 94/8/7 ] [ 5:56 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 235
کل بازدیدها: 417481